Joga – tai kūno, minčių ir sielos harmonija...
MAI RAM JOGA
Mai Ram joga – tai jogos praktikų visuma, skirta šiuolaikiniam žmogui. Nuosekliai praktikuojant Mai Ram joga asanų lygius, laikantis asmeninės disciplinos, galima lengviau adaptuotis prie vykstančių gyvenimo pokyčių, išlaikyti sveikatingumą, ugdyti pasaulio priėmimą bei formuoti teisingą požiūrį į save ir aplinką.
Šių praktikų siekis – brandinti praktikuojančiojo vidinę sąmonę ir jos išplėtimą, pranokstantį kūno ir proto sukurtus apribojimus. Tikslo link veda nuolatinis savižinos ugdymas, pasitelkiant vidinę valią ir sąmoningumą, kol galiausiai sąmonė pakyla virš mentalinio lygmens. Tik kryptingos pastangos, atsidavimas, kūno ir proto ugdymas praktikuojančiajam leidžia pasiekti tikrojo „Aš“ žinojimą. Būtent toks savižinos kelias ir yra pagrindinė integruoto Mai Ram jogos mokymo paskirtis.
Klasikinė integruota Mai Ram joga – tai visapusė jogos praktika, apimanti visas žmogiškos būties sferas. Visapusė jogos praktika neleidžia apsireikšti destruktyvumui ir nukrypti nuo dharmos (savojo kelio), padeda žmogui net sudėtingiausio virsmo metu nepalūžti, įveikti kliūtis, neprarasti pusiausvyros ir vystyti savižiną. Mai Ram joga, apjungdama jogos kryptis – hatha (sanskr. haṭha), radža (sanskr. rāja), krija (sanskr.kriyā), karma (sanskr. karma), bhakti (sanskr. bhakti), džnana (sanskr. jñāna)) – padeda kryptingai siekti jogos tikslo (samadhio). Samadhis (sanskr. samādhi) – tai sąmonės sutelktis, aukščiausia mentalinės koncentracijos forma, kurioje susiliejus sąmonei ir tikrovei patiriamas vienis. Samadhis – aukščiausias dvasinių praktikų pasiekimas.
Mai Ram joga metodas – tai cikliškas procesas, grandis, kurioje kiekviena dalis padeda vystytis kitoms. Pvz., praktikuodamas karma jogą, žmogus palaipsniui išmoksta vis giliau susikoncentruoti, o tai sudaro sąlygas gilesnei žmogaus patirčiai meditacijos metu. Ir atvirkščiai, praktikuodamas radža jogą žmogus gali giliau įsisąmoninti karma jogą. Meditacija padeda pažinti ir atskleisti vidinę destrukciją, psichologines, emocines problemas ir jas pašalinti. Hatha joga teikia kūno ir proto sveikatingumą, be kurio meditacija neįmanoma. Hatha jogą sudarančios asanų ir pranajamos technikos veikia mąstymą, padėdamos ne tik medituoti, bet ir praktikuoti karma jogą.
Mai Ram joga OPEN
Asanų praktika sudaryta iš penkių pamokų, per kurias mokomasi taisyklingai kvėpuoti, atlikti asanų sekas ir atsipalaiduoti. Po šios sistemingos praktikos juntamas teigiamas poveikis, skatinantis tolesnę pažangą.
Mai Ram joga BASIC
Mai Ram joga BASIC lygio asanų ir pranajamos praktikos yra skirtos mokytis susikoncentruoti, kontroliuoti ir stebėti save bei valdyti kūno ir proto funkcijas. Šios praktikos padeda adaptuotis prie vykstančių gyvenimo pokyčių. Jos skatina asmeninį augimą ir brandą, ugdo pasaulio priėmimą bei padeda formuoti teisingą požiūrį į save ir esamą situaciją. Nuosekliai praktikuodami Mai Ram joga BASIC išmokstame sukurti savyje erdvę, kurioje telpa visos energijos – kūno, proto, dvasios. Atrandame pažinimą, kad viskas yra glaudžiai susiję ir veikia kartu dėl poliariškumo, t. y. skausmo ir malonumo, šilumos ir šalčio, tamsos ir šviesos ir t. t.
PRANAJAMA
Kvėpavimo reguliavimas, kontrolė. Kvėpavimo praktika padeda kaupti gyvybinės energijos atsargas. Svarbiausias jos tikslas – kūno funkcijų sureguliavimas ir jų suderinamumas su kosminiais ritmais. Kvėpavimo praktika harmonizuoja ir stabilizuoja kūno procesus, padeda sumažinti psichinę įtampą, išvengti daugelio ligų, nuramina mintis, suteikia emocijų stabilumą ir padeda kontroliuoti elgesį.
MEDITACIJA sanskrite vadinama dhjana.
Dhjana – tai ilgalaikė sąmonės sutelktis į sakralų meditavimo objektą. Jogoje meditacija yra nepertraukiamas sąmonės srautas, nukreiptas į koncentracijos objektą, kuomet protas nesiblaško į kitus objektus. Protas turi apsivalyti nuo teršalų ir įveikdamas tam tikras pakopas nurimti, tik tuomet ima reikštis dhjana. Pradinėje pakopoje protas turi išsilaisvinti nuo baimių, troškimų, prisirišimų, pasipriešinimo, aistrų ir kitų žalingų veiksnių. Šioje pakopoje vyksta apmąstymai ir samprotavimas, reiškiasi džiaugsmas ir pasimėgavimas. Aukštesnėje pakopoje apmąstymai ir samprotavimai turi liautis, tuomet patiriama vidinė ramybė ir proto sutelktumas. Ši būsena liudija tai, kad visas jogo dėmesys sutelktas tik į dvasinį objektą. Žmogus, pasiekęs šią būseną, yra dvasinėje pusiausvyroje, budrus, aiškiai viską suvokiantis ir išgyvenantis pilnatvę. Nepraktikuodamas dhjanos žmogus neįstengia patirti tobulesnės sąmonės būsenos.
© Mai Ram Yoga Visos teisės saugomos.
www.mairamyoga.lt